КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК

Датум премијере: 24.05.2024.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 8+ Узраст 8+
RPoster Image

КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК

Датум премијере: 24.05.2024.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 8+ Узраст 8+

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености,...

Прочитај више

  • Аутор: Тон Телехен
  • Режија: Никола Завишић
  • Превод: Оливера Петровић ван дер Лев
  • Адаптација, драматизација и дизајн светла: Никола Завишић
  • Сценограф: Јелена Радовић
  • Костимограф: Суна Кажић
  • Сценски покрет: Тамара Пјевић, Јакша Филиповац
  • Музички руководилац и аутор звучне слике: Јован Стаматовић – Карић
  • Сценски говор: Љиљана Мркић Поповић
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Цврчак

Дубравка Ковјанић

Мрав, Кишна Глиста

Катарина Димитријеић

Хрчак, Кртица

Никола Малбаша

Слон

Никола Керкез

Злоједи Црв, Врана, Црвоточац (глас)

Душица Синобад

Скочибуба, Веверица

Владислава Ђорђевић

Пауничар, Врабац

Татјана Станковић

Ветар Петар

Милош Самолов

Морж

Јован Стаматовић-Карић

Мрав, Кишна Глиста

Маријана Вићентијевић Бадовинац

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

БАЈКА О ТИХОМ ПРИНЦУ И ТУЖНОЈ ПРИНЦЕЗИ

Датум премијере: 29.09.2022.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 4+ Узраст 4+
RPoster Image

БАЈКА О ТИХОМ ПРИНЦУ И ТУЖНОЈ ПРИНЦЕЗИ

Датум премијере: 29.09.2022.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 4+ Узраст 4+

У бајковитом, не тако великом, али цењеном краљевству које је надалеко било на добром гласу, живео је један тихи принц....

Прочитај више

  • Аутор: Х. К. Андерсен / А. Николић
  • Режија, адаптација, избор музике и сценски покрет: Александар Николић
  • Дизајн костима, сцене и лутака: Тања Жиропађа
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Младен Вуковић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

СНЕЖНА КРАЉИЦА

Датум премијере: 29.05.2022.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 6+ Узраст 6+
RPoster Image

СНЕЖНА КРАЉИЦА

Датум премијере: 29.05.2022.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 6+ Узраст 6+

Некада давно постојало је магично огледало које је све лепо претварало у ружно, а све добро и весело у лоше...

Прочитај више

  • Аутор: Х. К. Андерсен / Т. Грумић
  • Редитељ и сценски покрет: Дамјан Кецојевић
  • Драматуршкиња: Тијана Грумић
  • Сценографкиња: Зорана Петров
  • Костимографкиња: Александра Лалић
  • Дизајн лутака: Сандра Никач
  • Композитор: Владимир Пејковић
  • Дизајн светла: Владимир Живановић и Бојана Лазић
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Герда

Маја Јовановић Спасојевић

Наратор, Сребрни јелен

Милош Анђелковић

Кај

Младен Леро

Бака, Финкиња, Гавран, Разбојница

Маријана Вићентијевић Бадовинац

Чаробница са цвећем, Гавран, Лапонка

Душица Синобад

Гавран, Цвеће, Разбојник, Јелен

Никола Керкез

Цвеће, Гавран, Принцеза, Мама Разбојница, Јелен

Јована Цветковић

Цвеће, Гавран, Мала Разбојница

Владислава Ђорђевић

Снежна краљица

Јелена Илић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

ЧАРОБЊАК ИЗ ОЗА

По мотивима Лajмана Френка Баума

Датум премијере: 23.10.2021.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 5+ Узраст 5+
RPoster Image

ЧАРОБЊАК ИЗ ОЗА

По мотивима Лajмана Френка Баума

Датум премијере: 23.10.2021.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 5+ Узраст 5+

Олујни ветар однео је Дороти из Канзаса, у једну далеку земљу, окружену великом пустињом на северу, огромном планином на југу,...

Прочитај више

  • Аутор: Ф. Баум / А. Гловацки
  • Режија: Јагош Марковић
  • Сценаограф: Јагош Марковић
  • Костимограф: Мариа Марковић Милојев
  • Музика: Љубомир Нинковић
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Дороти

Сања Марковић

Страшило

Владислава Ђорђевић

Лав

Милош Самолов

Лимени дрвосеча

Бојан Лазаров

Добра чаробница са севера, Добра чаробница са југа, Глас Оза

Лана Аџић

Опака западна вештица

Никола Керкез

Креатурице, Стражари

Горан Баланчевић

Креатурице, Стражари

Катарина Димитријеић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

КРАДЉИВЦИ КОКОСОВИХ ОРАХА

Датум премијере: 05.11.2020.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 4+ Узраст 4+
RPoster Image

КРАДЉИВЦИ КОКОСОВИХ ОРАХА

Датум премијере: 05.11.2020.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 4+ Узраст 4+

Корњача и Пас, гоњени глађу, удружују се у подухвату крађе кокосових ораха од богатог и осионог Леопарда, који је кокосову...

Прочитај више

  • Аутор: Бајка народа Лулу / А. Николић / Т. Грумић
  • Драматизација: Анђелка Николић и Тијана Грумић
  • Режија: Анђелка Николић
  • Драматургија: Тијана Грумић
  • Сцена, костим и маске: Адријана Симовић
  • Музика: Ирена Поповић
  • Сценски покрет и кореографија: Исидора Станишић
  • Асистент композиторке: Никола Драговић
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Владислава Ђорђевић

Душица Синобад

Маријана Вићентијевић Бадовинац

Маријана Петровић

Милош Анђелковић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

ПРИЧА О СВЕТОМ САВИ

Датум премијере: 27.01.2019.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 5+ Узраст 5+
RPoster Image

ПРИЧА О СВЕТОМ САВИ

Датум премијере: 27.01.2019.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 5+ Узраст 5+

Веома давно живео је један млади принц. Био је необично мудар, богат и леп. Сва врата светске славе и уживања...

Прочитај више

  • Аутор: Братислав Петковић
  • Редитељ: Саша Габрић
  • Сценограф: Борис Максимовић
  • Костимограф: Олга Мрђеновић
  • Музички сарадник: Леонтина Пат
  • Сценски говор: Саша Латиновић
  • Сценске борбе: проф. др Александар Тасковић
  • Стручни сарадник на тексту: Архимандрит Никифор Миловић
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Растко; Сава

Богдан Богдановић

Немања

Алек Родић

Ана

Александра Анђелковић

Никанор

Саша Кузмановић

Јован

Лазар Миљковић

Ђурђинка

Катарина Димитријеић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

БУРА

Датум премијере: 23.10.2017.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 6+ Узраст 6+
RPoster Image

БУРА

Датум премијере: 23.10.2017.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 6+ Узраст 6+

У „Бури’’ је могуће препознати  најразличитије садржаје: од  романтичних, метафизичких,  аутобиографских, филозофских, политичких... а  међу свим могућим  „учитавањима'' за мене...

Прочитај више

  • Аутор: Вилијам Шекспир / Никита Миливојевић
  • Адаптација, режија, сцена: Никита Миливојевић
  • Костим: Јелена Стокућа
  • Музика: Тадија Милетић, Јована Чуровић, Маја Томашевић, Мина Глигорић
  • Асистент редитеља: Тадија Милетић
  • Асистент костимографа: Адријана Симовић
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Ивана Аџић

Милош Самолов

Милош Анђелковић

Арсеније Тубић

Немања Брајовић

Никола Малбаша

Јована Чуровић

Маја Томашевић

Мина Глигорић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

УТОПИЈА

Датум премијере: 11.02.2021.

Сцена за младе Сцена за младе
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 11+ Узраст 11+
RPoster Image

УТОПИЈА

Датум премијере: 11.02.2021.

Сцена за младе Сцена за младе
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 11+ Узраст 11+

Утопија је представа настала на основу радионица са петнаесторо тинејџерки и тинејџера који су уједно и извођачице и извођачи представе....

Прочитај више

  • Аутор: Иван Балетић / Тијана Грумић
  • Концепт и режија: Иван Балетић
  • Текст и драматургија: Тијана Грумић
  • Композитор: Срђан Марковић
  • Аутор видео програма: Горан Балабан
  • Сарадница у видео продукцији: Аница Ражнатовић
  • Костим: Мартина Малобовић
  • Асистент режије и глумачко вођство: Петар Кокиновић
  • Музичко вођство: Срђан Марковић и Петар Зоркић
  • Сценски покрет: Анђелко Берош
  • Драмски педагог: Пол Мареј
  • Психолошка подршка: Виолета Голдман
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Дуња Дедауцић

Искра Дилкић

Јана Димитријевић

Лазар Ђурић

Ива Жеравица

Жана Јеловац

Петра Лукић Јовић

Ина Николић

Инда Новак

Димитрије Пантић

Дуња Смиљанић

Маша Станковић

Драган Суботић

Миа Трифуновић

Маша Цвркотић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

МИЉАКОВАЦ, ТО ЈЕСТ НОВИ ЗЕЛАНД

Датум премијере: 08.02.2011.

Сцена за младе Сцена за младе
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 7+ Узраст 7+
RPoster Image

МИЉАКОВАЦ, ТО ЈЕСТ НОВИ ЗЕЛАНД

Датум премијере: 08.02.2011.

Сцена за младе Сцена за младе
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 7+ Узраст 7+

Он не може да закопча дугме, веже пертле, исече месо у тањиру. Тешко му је да се попне у аутобус,...

Прочитај више

  • Аутор: Јасминка Петровић / Ивана Димић
  • Режија: Марко Манојловић
  • Драматизација: Ивана Димић и Јасминка Петровић
  • Костим и сцена: Диана Лазаров
  • Музика: Владимир Пејковић
  • Аутор нумере „Шта све могу ја“: Никола Чутурило
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Јован

Милош Анђелковић

Милица

Јелена Петровић

Докторка Симоновић

Душица Синобад

Созођонотомодаћи

Дамјан Кецојевић

Душан

Јово Максић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

МАЛИ КАПЛАР (ЧАС ИСТОРИЈЕ)

Датум премијере: 11.10.2017.

Сцена за младе Сцена за младе
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 10+ Узраст 10+
RPoster Image

МАЛИ КАПЛАР (ЧАС ИСТОРИЈЕ)

Датум премијере: 11.10.2017.

Сцена за младе Сцена за младе
Трајање 60' Трајање 60'
Узраст 10+ Узраст 10+

Представа „Мали каплар“ открива нам херојску судбину историјске личности, дечака Момчила Гаврића, који ће у тешким околностима које су задесили...

Прочитај више

  • Аутор: Игор Бојовић
  • Текст: Игор Бојовић
  • Режија: Саша Габрић
  • Сцена: Борис Максимовић
  • Костим: Марина Вукасовић Меденица
  • Ликовна дорада костима: Олга Мрђеновић
  • Избор музике: Саша Габрић
  • Лектор: Дијана Маројевић
Купи карту

„КАКО ЈЕ ОЗДРАВИО ЦВРЧАК“

„Како је оздравио Цврчак“ је савремена басна преточена у музичку представу која на инспиративан и прикладан начин обрађује тему потиштености, клонућа и празнине духа код деце и младих. Представа је намењена млађој школској публици, али оштроуман и домишљат језик и жива музичка пратња уз духовиту глумачаку игру чине ову представу адекватном за целу породицу. У свету који окружује Цврчка много је песме, смеха, разумевања и шале, али изненада, неочекивано, у његову главу ускаче „суморно осећање“ ког не може да се ослободи, чак ни уз помоћ пријатеља и разних пријатељских савета. Једино што ће на крају помоћи Цврчку да отера бриге и суморност је свест о томе да је он тај који може да контролише своје мисли и емоције, те да само он може да их спречи. Ова прича потекла је из пера врсног писца за децу и лекара, Тона Телехена, са циљем да оснажи децу и младе, као и њихове најближе, да отворено разговарају о менталном здрављу и стању ничим изазване туге и очаја које може да задеси свачију душу. Кроз много песме и шала, Цврчак тражи лек, и даје позитиван пример како победити „суморно“ осећање – невидљивог, али опасног непријатеља.

Мила Машовић-Николић, драматург позоришта

Улоге

Момчило Гаврић

Марко Дедић

Момчило Гаврић

Данило Антић

Деда Милоје

Саша Кузмановић

Мајор Стеван Туцовић

Бојан Лазаров

Војвода Живојин Мишић

Алек Родић

Војник Радосављевић

Лазар Миљковић

Енглеска болничарка, Црногорка

Јелена Ћурувија Ђурица

Јелена Гаврић

Катарина Димитријеић

Никола Завишић

Холандски дечији писац Тон Телехен је на нашим просторима већ две деценије присутан аутор нестварно духовитих, интелигентних и нежних прича о животињама. Те животиње живе у његовој измишљеној Шуми и своје животе испуњавају забавним, бритким, мудрим, дубокомисленим разговорима. Оне разговарају на једноставан и директан начин о важним темама и дилемама које их занимају и муче, те на тај начин упознају младу читалачку публику са појмовима и стањима душе о којима се не говори често. Управо нам приче Тона Телехена на најбољи начин потврђују да и сасвим млада публика, како читалачка тако и позоришна, веома лако може да се замисли над темама које су наизглед компликоване. У мини-роману „Како је оздравио цврчак“ приче су повезане интензивним током радње која се дели на неколико главних актера (Цврчак и његова прича о суморном осећању, Слон и његова прича о непрестаном пењању на дрвеће, падању са њега и поновном подизању, Медведу и његовим доживљајима везаним за дегустацију разних шумских торти итд.). Такође, постоји проток времена (за разлику од осталих Телехенових књига код нас доступних, где нема временског тока, све се дешава било када). Овде, у роману којим смо се бавили, радња се одвија паралелно са променом годишњих доба у Шуми (од једног јутра почетком...

Прочитај више

О МУЗИЦИ И ЗВУЧНОЈ СЛИЦИ У ПРЕДСТАВИ

Звуци су једина ствар која је са нама читавог живота – звукове и музику чујемо када смо код маме у стомаку. Пре него што научимо речи, учимо и водимо се интонацијом реченица одраслих особа. Касније се више фокусирамо на музику и она нам постаје један од најбољих пријатеља. Постоје научни докази о „ефекту Моцарта“ и о томе како су људи који слушају квалитетну музику мирнији, срећнији, фокусиранији. Када смо кренули да радимо ову представу, једино о чему смо се договорили, јесте да звучна слика – било да је музика у питању, било да су звуци било ког типа – није позадина, већ активни учесник сценске радње. Пошто се екипа невероватно повезала и ослушкује, почеле су да се отварају неке невероватне ствари – у имитацији животиња, повезаности покрета и звука, а онда и игри са интонацијом речи и акцентима под вођењем професорке Љиљане Мркић Поповић – све то је јако логично прерасло у једну природну, али комплексну звучну слику, где чак и звуци корака имају своје место и боју. Тако, на крају, имамо на први поглед апсолутно неспојиве различите ствари, као што су симфонија Цврчака, рок песма Злоједог Црва, вокални лајтмотив Веверице, атонални клавирски прелид Слона, који се преплићу и заједно формирају јединствену целину.

Јован Стаматовић – Карић, пијаниста и редитељ

ИГРА – „КОЛИКО САМ БЛИЗУ, А КОЛИКО ДАЛЕКО ОД ДРУГИХ“

„Сада ћемо сви да стојимо у широком кругу. Ја ћу да кажем одређену реченицу у којој се нешто тврди. Свако од вас ће да процени у ком степену за њега лично важи та тврдња па се у односу на то помера ка центру круга. Значи, ако се на некога та тврдња уопште не односи он се не помера с места. Они на које се та тврдња, по њиховој процени, највише односи стаће у центар круга. А остали ће стати негде између центра и најширег круга. Да почнемо…“ „Игром до спознаје (приручник за радионице за децу од 7 до 14 година)“, Београд, 1993.

1. Ја се поверавам мојим другарима, јер имам поверења у њих
2. Уживам када је сунчан дан
3. Понекад се осећам безвољно и нерасположено
4. Више волим снег него кишу
5. Дешава ми се да помислим да само ја имам проблеме
6. Обично ми буде лакше, ако некоме испричам оно што ме мучи
7. Више волим мачке него псе
8. Умем да саслушам и да подржим друга када ми повери неко своје скривено осећање
9. Дешава се да ме питају како се осећам
10. Водим рачуна да не претерујем у узимању слаткиша
11. Лакше пребродим проблем, ако ми неко да пријатељску подршку

Циљ ове игре је да се освесте одређена емоционална стања и повезаност са особама из непосредног окружења!

Захваљујемо се психологу Милени Јеротијевић за дугогодишњу и несебичну подршку програмима нашег позоришта, као што су „Ко је Лорет?“, „Како без екрана“, „Како је оздравио Цврчак“ и многе друге!

Карта Репертоар

Следећа представа

МИЉАКОВАЦ, ТО ЈЕСТ НОВИ ЗЕЛАНД
Јасминка Петровић / Ивана Димић
Сцена за младе Сцена за младе