КО ЈЕ ЛОРЕТ?

Датум премијере: 27.03.2009.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 5+ Узраст 5+

КО ЈЕ ЛОРЕТ?

Датум премијере: 27.03.2009.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 5+ Узраст 5+

„Ко је Лаурет?“ је представа о девојчици са Дауновим синдромом која позива младу публику да промени поглед на децу која...

Прочитај више

  • Аутор: F. Kadije / M. Depolo
  • Превод: Ива Брдар
  • Драматизација: Милена Деполо
  • Режија: Катарина Петровић
  • Сценограф, костимограф и креатор лутака: Филип Јевтић
  • Композитор: Владимир Петричевић
  • Технолог лутака: Горан Баланчевић
  • Стручни консултант за анимацију лутака: Татјана Станковић
Купи карту

О ПРЕДСТАВИ

„Када ми је било шест-седам година професор универзитета Мигел Гарсија Мелеро питао ме је: Знаш ли да имаш Даунов синдром? Одговорио сам потврдно мада нисам имао појма шта је то. Он је то приметио и почео је да ми објашњава о чему се ради. Када је завршио, уплашено сам му се обратио: Професоре, да ли сам ја малоуман? Рекао ми је да нисам. Онда сам га питао: Хоћу ли моћи да наставим да учим? Рекао је: Наравно!“

Пабло Пинеда, МД

 

Даунов синдром је облик хромозомопатије који се јавља као последица хромозома 21. Карактеристике су специфичан изглед лица и умна заосталост као обавезни показатељ овог синдрома (умна заосталост IQ 40-50, мада има података да IQ може бити и од 25-80). Описао га је први пут Лагдон Даун (енг. Lagdon Down) 1866. године на сопственом детету, а тек 1957. године је установљено да је узрок овог синдрома тризомија.

Учесталост овог синдрома у људској популацији је 1:700 живорођених.

„Ко је Лорет?“, представа о девојчици са Дауновим синдромом, позива мале гледаоце да промене свој поглед на децу која су другачија. Лоретина прича садржи тренутке бола уз отежавајућу околност да се уклопи у школу у коју иду нормална деца, али својим чистим доживљајем света око себе, неоптерећеношћу тривијалностима, па и својом духовитошћу,
Лорет чак са лакоћом успева да доживи веселе тренутке у свом одрастању.

Изазов је бавити се темом, као што је Даунов синдром, у друштву које још увек није сигурно где и како да пласира овакву разлику људи са посебним потребама.

„Ја не изгледам као остале девојчице. Знам да сам другачија јер ме људи на улици загледају. Када се погледам у огледалу, видим да су моје очи искошене и да имам чудан осмех. Мој осмех понекад остаје сакривен у мом срцу“.

Пре свега физички, визуелно, постоји разлика коју деца са Дауновим синдромом морају да преброде како би се интегрисала у друштво, нешто сто заправо и није њихов доживљај лепоте, него често наметнуто опште прихваћено поимање. Како би избегли то усвојено а опште прихваћено, које, чињеница је, не треба да оптерећује децу која генетски другачије изгледају, растеретили смо и маштом обогатили представу уз помоћ лутки које ће бити актери ове приче.

Иако су деца са Дауновим синдромом као и остали, у свом савршенству и несавршенству, са својим потпуним врлинама, као и манама, у неким аспектима функционисања у свакодневном животу „онемогућени“, у правилном раду са њима нађу се и оне активности које раде са великом посвећеношћу, у којима су често врло успешни. Лорет је вешта у јахању понија. У овој причи она добија своје признање и постаје прихваћена у разреду своје нормалне школе, на сасвим непретенциозан и спонтан начин, кроз своју љубав према јахању.

„Зашто смо другачији од остале деце?“ – питам маму. „А шта ако смо, заправо, ми другачији?!“ – одговара мама, смејући се. Не ослањајући се све време на објективни доживљај света, покушала сам да прикажем Лоретин свет у коме није неопходно тражити основ у колективној реалности, и са једним мотивом – да се позориштем, као средством, привуче пажња и према овом аспекту нашег социјалног битисања. На универзалном нивоу, ми смо чопоративна бића, потребни једни другима и зар нисмо сви уствари другачији или се често тако осећамо и без драстичних генетских разлика?

Драматуршки је проширена прича оживљавањем лика Понија, како би кроз Лоретино дружење са њим приказали Лоретин унутрашњи свет, који је, као што околина то не жели да примети, веома богат. Дружење са Понијем у почетку представља Лоретино бекство и уточише од реалног око ње, а временом оно постаје средство којим ће се она изборити да постане део управо те реалности.

Значај овог пројекта, који је заправо и пионирски пројекат тематски редак у нашој земљи, је да се деца још више укључе у културни живот нудећи им неку врсту ангажованог позоришта. Јер зашто да гледају само бајке када је могуће на један занимљив, али њима пријемчив начин да се покаже прича о стварности која их окружује; која на први поглед није толико лепа, осим ако их не научимо да у свему препознају лепоту и људске вредности. Требало би и децу учинити активнијим чионицима друштва, не потцењујући их већ им дати значај, јер и они могу да мењају свој наизглед мали свет, као ми наш, наизглед, велики.

Катарина А. Петровић

Улоге

Лорет

Јелена Илић

Мама, Клара, Мари, Родитељ

Татјана Станковић

Елза, Жан, Учитељица

Александра Анђелковић

Пони, Себастијан, Родитељ II

Милош Анђелковић

Тата, Филип, Учитељ јахања, Родитељ III

Горан Баланчевић

„КО ЈЕ ЛОРЕТ?“ ИЛИ „КО САМ ЈА?“

Неко носи наочаре, неко протезу, неко има клемпаве уши, неко је леп и паметан, а неко само паметан… Неко само леп… Неко је црн, а неко плав…

Неко има косе очи и округло лице. И мало се гега док хода… Има карактеристичан осмех и воли да седи у турском седу.

Сви смо, дакле, различити, али сви желимо, и имамо право да се дружимо и да будемо саслушани. Јер, ма како изгледали, сви смо део једног света, и утолико ћемо више сазнати о њему уколико више различитости уочимо и прихватамо. Ничији доживљај света није мање вредан од осталих само зато што се он издваја из неке групе. Шта више, можда ћемо баш од њега имати да научимо нешто што до сада нисмо знали.

Основна намера представе „Ко је Лорет?“ је управо да покаже да различитост не треба третирати као грешку, већ као квалитет. Зато Даунов синдром и не третирамо као некакву „болест“ (што је честа грешка људи, чак и образованих), већ као и било коју другу особеност.

Покушали смо, такође, нашу Лорет и њену запитаност и дилеме да приближимо сваком малом гледаоцу, па и родитељу или учитељу у сали. Зато осим питања „Ко је Лорет?“, нашој публици постављамо не тако лак задатак – да свако покуша да одговори на питање ко је он сам…

Милена Деполо

О ПИСЦУ

Флоранс Кадије живи у Булоњи са своје двоје деце, Бастијеном и Валентином. Прве приче је написала за њих. Када је упознала децу као што је Лорет, пожелела је да напише ову причу.

БАМБИ

Датум премијере: 23.10.2022.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 7+ Узраст 7+
RPoster Image

БАМБИ

Датум премијере: 23.10.2022.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 7+ Узраст 7+

У дубокој, пространој, мекој и мирисној шуми родило се лане Бамби. Прва особа коју је Бамби угледао, када је дошао...

Прочитај више

  • Аутор: Ф. Салтен/У. Шајтинац/Б. Лазић
  • Драматизација: Угљеша Шајтинац и Бојана Лазић
  • Редитељка: Бојана Лазић
  • Сценографија и костим: Зорана Петров
  • Композитор: Владимир Пејковић
  • Сценски покрет: Дамјан Кецојевић
Купи карту

О ПРЕДСТАВИ

„Када ми је било шест-седам година професор универзитета Мигел Гарсија Мелеро питао ме је: Знаш ли да имаш Даунов синдром? Одговорио сам потврдно мада нисам имао појма шта је то. Он је то приметио и почео је да ми објашњава о чему се ради. Када је завршио, уплашено сам му се обратио: Професоре, да ли сам ја малоуман? Рекао ми је да нисам. Онда сам га питао: Хоћу ли моћи да наставим да учим? Рекао је: Наравно!“

Пабло Пинеда, МД

 

Даунов синдром је облик хромозомопатије који се јавља као последица хромозома 21. Карактеристике су специфичан изглед лица и умна заосталост као обавезни показатељ овог синдрома (умна заосталост IQ 40-50, мада има података да IQ може бити и од 25-80). Описао га је први пут Лагдон Даун (енг. Lagdon Down) 1866. године на сопственом детету, а тек 1957. године је установљено да је узрок овог синдрома тризомија.

Учесталост овог синдрома у људској популацији је 1:700 живорођених.

„Ко је Лорет?“, представа о девојчици са Дауновим синдромом, позива мале гледаоце да промене свој поглед на децу која су другачија. Лоретина прича садржи тренутке бола уз отежавајућу околност да се уклопи у школу у коју иду нормална деца, али својим чистим доживљајем света око себе, неоптерећеношћу тривијалностима, па и својом духовитошћу,
Лорет чак са лакоћом успева да доживи веселе тренутке у свом одрастању.

Изазов је бавити се темом, као што је Даунов синдром, у друштву које још увек није сигурно где и како да пласира овакву разлику људи са посебним потребама.

„Ја не изгледам као остале девојчице. Знам да сам другачија јер ме људи на улици загледају. Када се погледам у огледалу, видим да су моје очи искошене и да имам чудан осмех. Мој осмех понекад остаје сакривен у мом срцу“.

Пре свега физички, визуелно, постоји разлика коју деца са Дауновим синдромом морају да преброде како би се интегрисала у друштво, нешто сто заправо и није њихов доживљај лепоте, него често наметнуто опште прихваћено поимање. Како би избегли то усвојено а опште прихваћено, које, чињеница је, не треба да оптерећује децу која генетски другачије изгледају, растеретили смо и маштом обогатили представу уз помоћ лутки које ће бити актери ове приче.

Иако су деца са Дауновим синдромом као и остали, у свом савршенству и несавршенству, са својим потпуним врлинама, као и манама, у неким аспектима функционисања у свакодневном животу „онемогућени“, у правилном раду са њима нађу се и оне активности које раде са великом посвећеношћу, у којима су често врло успешни. Лорет је вешта у јахању понија. У овој причи она добија своје признање и постаје прихваћена у разреду своје нормалне школе, на сасвим непретенциозан и спонтан начин, кроз своју љубав према јахању.

„Зашто смо другачији од остале деце?“ – питам маму. „А шта ако смо, заправо, ми другачији?!“ – одговара мама, смејући се. Не ослањајући се све време на објективни доживљај света, покушала сам да прикажем Лоретин свет у коме није неопходно тражити основ у колективној реалности, и са једним мотивом – да се позориштем, као средством, привуче пажња и према овом аспекту нашег социјалног битисања. На универзалном нивоу, ми смо чопоративна бића, потребни једни другима и зар нисмо сви уствари другачији или се често тако осећамо и без драстичних генетских разлика?

Драматуршки је проширена прича оживљавањем лика Понија, како би кроз Лоретино дружење са њим приказали Лоретин унутрашњи свет, који је, као што околина то не жели да примети, веома богат. Дружење са Понијем у почетку представља Лоретино бекство и уточише од реалног око ње, а временом оно постаје средство којим ће се она изборити да постане део управо те реалности.

Значај овог пројекта, који је заправо и пионирски пројекат тематски редак у нашој земљи, је да се деца још више укључе у културни живот нудећи им неку врсту ангажованог позоришта. Јер зашто да гледају само бајке када је могуће на један занимљив, али њима пријемчив начин да се покаже прича о стварности која их окружује; која на први поглед није толико лепа, осим ако их не научимо да у свему препознају лепоту и људске вредности. Требало би и децу учинити активнијим чионицима друштва, не потцењујући их већ им дати значај, јер и они могу да мењају свој наизглед мали свет, као ми наш, наизглед, велики.

Катарина А. Петровић

Улоге

Бамби

Недим Незировић

Бамбијева мама

Душица Синобад

Фалина, Лисица

Маја Јовановић Спасојевић

Гобо, Лист 1

Јелена Илић

Бамбијев отац, Лист 2, ОН

Страхиња Блажић

Ена, Ћук, Пас

Михаела Стаменковић

Гено

Никола Керкез

Ена, Ћук, Пас

Dubravka Kovjanić

„КО ЈЕ ЛОРЕТ?“ ИЛИ „КО САМ ЈА?“

Неко носи наочаре, неко протезу, неко има клемпаве уши, неко је леп и паметан, а неко само паметан… Неко само леп… Неко је црн, а неко плав…

Неко има косе очи и округло лице. И мало се гега док хода… Има карактеристичан осмех и воли да седи у турском седу.

Сви смо, дакле, различити, али сви желимо, и имамо право да се дружимо и да будемо саслушани. Јер, ма како изгледали, сви смо део једног света, и утолико ћемо више сазнати о њему уколико више различитости уочимо и прихватамо. Ничији доживљај света није мање вредан од осталих само зато што се он издваја из неке групе. Шта више, можда ћемо баш од њега имати да научимо нешто што до сада нисмо знали.

Основна намера представе „Ко је Лорет?“ је управо да покаже да различитост не треба третирати као грешку, већ као квалитет. Зато Даунов синдром и не третирамо као некакву „болест“ (што је честа грешка људи, чак и образованих), већ као и било коју другу особеност.

Покушали смо, такође, нашу Лорет и њену запитаност и дилеме да приближимо сваком малом гледаоцу, па и родитељу или учитељу у сали. Зато осим питања „Ко је Лорет?“, нашој публици постављамо не тако лак задатак – да свако покуша да одговори на питање ко је он сам…

Милена Деполо

О ПИСЦУ

Флоранс Кадије живи у Булоњи са своје двоје деце, Бастијеном и Валентином. Прве приче је написала за њих. Када је упознала децу као што је Лорет, пожелела је да напише ову причу.

ЧУДОТВОРНО КРЕСИВО

Датум премијере: 22.03.2019.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 4+ Узраст 4+
RPoster Image

ЧУДОТВОРНО КРЕСИВО

Датум премијере: 22.03.2019.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 4+ Узраст 4+

Водећи се причом „Кресиво“, великог Х. К. Андерсена о сиромашном, али алавом, бахатом и разузданом војнику, који се по повратку...

Прочитај више

  • Аутор: Jелена Поповић/Х. К. Андерсен
  • Режија: Горан Баланчевић
  • Тотал дизајн (лутке, сцена, костим): Борис Чакширан
  • Mузика: Александар Локнер
  • Кореографија: Борис Чакширан
  • Видео дизајн: Коста Ракичевић
  • Видео анимација: Никола Јовановић
  • Технологија лутака: Дарко Ивановић
  • Асистент за тотал дизајн: Ана Вукашиновић
Купи карту

О ПРЕДСТАВИ

„Када ми је било шест-седам година професор универзитета Мигел Гарсија Мелеро питао ме је: Знаш ли да имаш Даунов синдром? Одговорио сам потврдно мада нисам имао појма шта је то. Он је то приметио и почео је да ми објашњава о чему се ради. Када је завршио, уплашено сам му се обратио: Професоре, да ли сам ја малоуман? Рекао ми је да нисам. Онда сам га питао: Хоћу ли моћи да наставим да учим? Рекао је: Наравно!“

Пабло Пинеда, МД

 

Даунов синдром је облик хромозомопатије који се јавља као последица хромозома 21. Карактеристике су специфичан изглед лица и умна заосталост као обавезни показатељ овог синдрома (умна заосталост IQ 40-50, мада има података да IQ може бити и од 25-80). Описао га је први пут Лагдон Даун (енг. Lagdon Down) 1866. године на сопственом детету, а тек 1957. године је установљено да је узрок овог синдрома тризомија.

Учесталост овог синдрома у људској популацији је 1:700 живорођених.

„Ко је Лорет?“, представа о девојчици са Дауновим синдромом, позива мале гледаоце да промене свој поглед на децу која су другачија. Лоретина прича садржи тренутке бола уз отежавајућу околност да се уклопи у школу у коју иду нормална деца, али својим чистим доживљајем света око себе, неоптерећеношћу тривијалностима, па и својом духовитошћу,
Лорет чак са лакоћом успева да доживи веселе тренутке у свом одрастању.

Изазов је бавити се темом, као што је Даунов синдром, у друштву које још увек није сигурно где и како да пласира овакву разлику људи са посебним потребама.

„Ја не изгледам као остале девојчице. Знам да сам другачија јер ме људи на улици загледају. Када се погледам у огледалу, видим да су моје очи искошене и да имам чудан осмех. Мој осмех понекад остаје сакривен у мом срцу“.

Пре свега физички, визуелно, постоји разлика коју деца са Дауновим синдромом морају да преброде како би се интегрисала у друштво, нешто сто заправо и није њихов доживљај лепоте, него често наметнуто опште прихваћено поимање. Како би избегли то усвојено а опште прихваћено, које, чињеница је, не треба да оптерећује децу која генетски другачије изгледају, растеретили смо и маштом обогатили представу уз помоћ лутки које ће бити актери ове приче.

Иако су деца са Дауновим синдромом као и остали, у свом савршенству и несавршенству, са својим потпуним врлинама, као и манама, у неким аспектима функционисања у свакодневном животу „онемогућени“, у правилном раду са њима нађу се и оне активности које раде са великом посвећеношћу, у којима су често врло успешни. Лорет је вешта у јахању понија. У овој причи она добија своје признање и постаје прихваћена у разреду своје нормалне школе, на сасвим непретенциозан и спонтан начин, кроз своју љубав према јахању.

„Зашто смо другачији од остале деце?“ – питам маму. „А шта ако смо, заправо, ми другачији?!“ – одговара мама, смејући се. Не ослањајући се све време на објективни доживљај света, покушала сам да прикажем Лоретин свет у коме није неопходно тражити основ у колективној реалности, и са једним мотивом – да се позориштем, као средством, привуче пажња и према овом аспекту нашег социјалног битисања. На универзалном нивоу, ми смо чопоративна бића, потребни једни другима и зар нисмо сви уствари другачији или се често тако осећамо и без драстичних генетских разлика?

Драматуршки је проширена прича оживљавањем лика Понија, како би кроз Лоретино дружење са њим приказали Лоретин унутрашњи свет, који је, као што околина то не жели да примети, веома богат. Дружење са Понијем у почетку представља Лоретино бекство и уточише од реалног око ње, а временом оно постаје средство којим ће се она изборити да постане део управо те реалности.

Значај овог пројекта, који је заправо и пионирски пројекат тематски редак у нашој земљи, је да се деца још више укључе у културни живот нудећи им неку врсту ангажованог позоришта. Јер зашто да гледају само бајке када је могуће на један занимљив, али њима пријемчив начин да се покаже прича о стварности која их окружује; која на први поглед није толико лепа, осим ако их не научимо да у свему препознају лепоту и људске вредности. Требало би и децу учинити активнијим чионицима друштва, не потцењујући их већ им дати значај, јер и они могу да мењају свој наизглед мали свет, као ми наш, наизглед, велики.

Катарина А. Петровић

Улоге

Војник

Никола Керкез

Принцеза, Велики пас

Катарина Димитријеић

Баба, Гувернанта, Дадиља

Владислава Ђорђевић

Краљ, Мали пас, Велики пас, Дебели, Ћелави, Носати, Румени

Ненад Радовић

Краљица, Велики пас, Дебели, Ћелави, Носати, Румени

Татјана Станковић

„КО ЈЕ ЛОРЕТ?“ ИЛИ „КО САМ ЈА?“

Неко носи наочаре, неко протезу, неко има клемпаве уши, неко је леп и паметан, а неко само паметан… Неко само леп… Неко је црн, а неко плав…

Неко има косе очи и округло лице. И мало се гега док хода… Има карактеристичан осмех и воли да седи у турском седу.

Сви смо, дакле, различити, али сви желимо, и имамо право да се дружимо и да будемо саслушани. Јер, ма како изгледали, сви смо део једног света, и утолико ћемо више сазнати о њему уколико више различитости уочимо и прихватамо. Ничији доживљај света није мање вредан од осталих само зато што се он издваја из неке групе. Шта више, можда ћемо баш од њега имати да научимо нешто што до сада нисмо знали.

Основна намера представе „Ко је Лорет?“ је управо да покаже да различитост не треба третирати као грешку, већ као квалитет. Зато Даунов синдром и не третирамо као некакву „болест“ (што је честа грешка људи, чак и образованих), већ као и било коју другу особеност.

Покушали смо, такође, нашу Лорет и њену запитаност и дилеме да приближимо сваком малом гледаоцу, па и родитељу или учитељу у сали. Зато осим питања „Ко је Лорет?“, нашој публици постављамо не тако лак задатак – да свако покуша да одговори на питање ко је он сам…

Милена Деполо

О ПИСЦУ

Флоранс Кадије живи у Булоњи са своје двоје деце, Бастијеном и Валентином. Прве приче је написала за њих. Када је упознала децу као што је Лорет, пожелела је да напише ову причу.

КАПЕТАН ЏОН ПИПЛФОКС – У НОВОМ МИЛЕНИЈУМУ

Датум премијере: 23.10.2016.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 5+ Узраст 5+
RPoster Image

КАПЕТАН ЏОН ПИПЛФОКС – У НОВОМ МИЛЕНИЈУМУ

Датум премијере: 23.10.2016.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 5+ Узраст 5+

Текст Душана Радовића  „Капетан Џон Пиплфокс“ написан је и објављен 1953. године као радио драма. У Малом позоришту овај комад...

Прочитај више

  • Аутор: Душан Радовић / Милорад Милинковић
  • Адаптација текста и режија: Милорад Милинковић
  • Сцена: Весна Поповић
  • Костим: Милица Грбић-Комазец
  • Музика: Душан Петровић
  • Сценски покрет: Дамјан Кецојевић
Купи карту

О ПРЕДСТАВИ

„Када ми је било шест-седам година професор универзитета Мигел Гарсија Мелеро питао ме је: Знаш ли да имаш Даунов синдром? Одговорио сам потврдно мада нисам имао појма шта је то. Он је то приметио и почео је да ми објашњава о чему се ради. Када је завршио, уплашено сам му се обратио: Професоре, да ли сам ја малоуман? Рекао ми је да нисам. Онда сам га питао: Хоћу ли моћи да наставим да учим? Рекао је: Наравно!“

Пабло Пинеда, МД

 

Даунов синдром је облик хромозомопатије који се јавља као последица хромозома 21. Карактеристике су специфичан изглед лица и умна заосталост као обавезни показатељ овог синдрома (умна заосталост IQ 40-50, мада има података да IQ може бити и од 25-80). Описао га је први пут Лагдон Даун (енг. Lagdon Down) 1866. године на сопственом детету, а тек 1957. године је установљено да је узрок овог синдрома тризомија.

Учесталост овог синдрома у људској популацији је 1:700 живорођених.

„Ко је Лорет?“, представа о девојчици са Дауновим синдромом, позива мале гледаоце да промене свој поглед на децу која су другачија. Лоретина прича садржи тренутке бола уз отежавајућу околност да се уклопи у школу у коју иду нормална деца, али својим чистим доживљајем света око себе, неоптерећеношћу тривијалностима, па и својом духовитошћу,
Лорет чак са лакоћом успева да доживи веселе тренутке у свом одрастању.

Изазов је бавити се темом, као што је Даунов синдром, у друштву које још увек није сигурно где и како да пласира овакву разлику људи са посебним потребама.

„Ја не изгледам као остале девојчице. Знам да сам другачија јер ме људи на улици загледају. Када се погледам у огледалу, видим да су моје очи искошене и да имам чудан осмех. Мој осмех понекад остаје сакривен у мом срцу“.

Пре свега физички, визуелно, постоји разлика коју деца са Дауновим синдромом морају да преброде како би се интегрисала у друштво, нешто сто заправо и није њихов доживљај лепоте, него често наметнуто опште прихваћено поимање. Како би избегли то усвојено а опште прихваћено, које, чињеница је, не треба да оптерећује децу која генетски другачије изгледају, растеретили смо и маштом обогатили представу уз помоћ лутки које ће бити актери ове приче.

Иако су деца са Дауновим синдромом као и остали, у свом савршенству и несавршенству, са својим потпуним врлинама, као и манама, у неким аспектима функционисања у свакодневном животу „онемогућени“, у правилном раду са њима нађу се и оне активности које раде са великом посвећеношћу, у којима су често врло успешни. Лорет је вешта у јахању понија. У овој причи она добија своје признање и постаје прихваћена у разреду своје нормалне школе, на сасвим непретенциозан и спонтан начин, кроз своју љубав према јахању.

„Зашто смо другачији од остале деце?“ – питам маму. „А шта ако смо, заправо, ми другачији?!“ – одговара мама, смејући се. Не ослањајући се све време на објективни доживљај света, покушала сам да прикажем Лоретин свет у коме није неопходно тражити основ у колективној реалности, и са једним мотивом – да се позориштем, као средством, привуче пажња и према овом аспекту нашег социјалног битисања. На универзалном нивоу, ми смо чопоративна бића, потребни једни другима и зар нисмо сви уствари другачији или се често тако осећамо и без драстичних генетских разлика?

Драматуршки је проширена прича оживљавањем лика Понија, како би кроз Лоретино дружење са њим приказали Лоретин унутрашњи свет, који је, као што околина то не жели да примети, веома богат. Дружење са Понијем у почетку представља Лоретино бекство и уточише од реалног око ње, а временом оно постаје средство којим ће се она изборити да постане део управо те реалности.

Значај овог пројекта, који је заправо и пионирски пројекат тематски редак у нашој земљи, је да се деца још више укључе у културни живот нудећи им неку врсту ангажованог позоришта. Јер зашто да гледају само бајке када је могуће на један занимљив, али њима пријемчив начин да се покаже прича о стварности која их окружује; која на први поглед није толико лепа, осим ако их не научимо да у свему препознају лепоту и људске вредности. Требало би и децу учинити активнијим чионицима друштва, не потцењујући их већ им дати значај, јер и они могу да мењају свој наизглед мали свет, као ми наш, наизглед, велики.

Катарина А. Петровић

Улоге

Капетан Џон Пиплфокс

Алек Родић

Арчибалд

Богдан Богдановић

Спикер

Лана Аџић

Секира

Горан Баланчевић

Корњача

Lazar Miljković

Брзоговорећи, Старац и Адмирал

Угљеша Спасојевић

Мајка

Љиљана Перош

Дечак Марко

Филип Станковски

Девојчица Јулија

Ивана Аџић

Девојчица Јулија

Теодора Томашев

Чудовиште, Ћерка, Управница музеја

Татјана Станковић

„КО ЈЕ ЛОРЕТ?“ ИЛИ „КО САМ ЈА?“

Неко носи наочаре, неко протезу, неко има клемпаве уши, неко је леп и паметан, а неко само паметан… Неко само леп… Неко је црн, а неко плав…

Неко има косе очи и округло лице. И мало се гега док хода… Има карактеристичан осмех и воли да седи у турском седу.

Сви смо, дакле, различити, али сви желимо, и имамо право да се дружимо и да будемо саслушани. Јер, ма како изгледали, сви смо део једног света, и утолико ћемо више сазнати о њему уколико више различитости уочимо и прихватамо. Ничији доживљај света није мање вредан од осталих само зато што се он издваја из неке групе. Шта више, можда ћемо баш од њега имати да научимо нешто што до сада нисмо знали.

Основна намера представе „Ко је Лорет?“ је управо да покаже да различитост не треба третирати као грешку, већ као квалитет. Зато Даунов синдром и не третирамо као некакву „болест“ (што је честа грешка људи, чак и образованих), већ као и било коју другу особеност.

Покушали смо, такође, нашу Лорет и њену запитаност и дилеме да приближимо сваком малом гледаоцу, па и родитељу или учитељу у сали. Зато осим питања „Ко је Лорет?“, нашој публици постављамо не тако лак задатак – да свако покуша да одговори на питање ко је он сам…

Милена Деполо

О ПИСЦУ

Флоранс Кадије живи у Булоњи са своје двоје деце, Бастијеном и Валентином. Прве приче је написала за њих. Када је упознала децу као што је Лорет, пожелела је да напише ову причу.

КАМЕНИ ЦВЕТ

Датум премијере: 02.04.2015.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 5+ Узраст 5+
RPoster Image

КАМЕНИ ЦВЕТ

Датум премијере: 02.04.2015.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 5+ Узраст 5+

Чувена руска (уралска) бајка о проклетству оних који трагају за благом и богатством до сада је испричана на много начина,...

Прочитај више

  • Аутор: Мила Машовић-Николић
  • Режија и сцена: Никита Миливојевић
  • Костим и лутке: Јелена Стокућа
  • Композитор: Владимир Петричевић
  • Координатор и технолог лутака: Горан Баланчевић
Купи карту

О ПРЕДСТАВИ

„Када ми је било шест-седам година професор универзитета Мигел Гарсија Мелеро питао ме је: Знаш ли да имаш Даунов синдром? Одговорио сам потврдно мада нисам имао појма шта је то. Он је то приметио и почео је да ми објашњава о чему се ради. Када је завршио, уплашено сам му се обратио: Професоре, да ли сам ја малоуман? Рекао ми је да нисам. Онда сам га питао: Хоћу ли моћи да наставим да учим? Рекао је: Наравно!“

Пабло Пинеда, МД

 

Даунов синдром је облик хромозомопатије који се јавља као последица хромозома 21. Карактеристике су специфичан изглед лица и умна заосталост као обавезни показатељ овог синдрома (умна заосталост IQ 40-50, мада има података да IQ може бити и од 25-80). Описао га је први пут Лагдон Даун (енг. Lagdon Down) 1866. године на сопственом детету, а тек 1957. године је установљено да је узрок овог синдрома тризомија.

Учесталост овог синдрома у људској популацији је 1:700 живорођених.

„Ко је Лорет?“, представа о девојчици са Дауновим синдромом, позива мале гледаоце да промене свој поглед на децу која су другачија. Лоретина прича садржи тренутке бола уз отежавајућу околност да се уклопи у школу у коју иду нормална деца, али својим чистим доживљајем света око себе, неоптерећеношћу тривијалностима, па и својом духовитошћу,
Лорет чак са лакоћом успева да доживи веселе тренутке у свом одрастању.

Изазов је бавити се темом, као што је Даунов синдром, у друштву које још увек није сигурно где и како да пласира овакву разлику људи са посебним потребама.

„Ја не изгледам као остале девојчице. Знам да сам другачија јер ме људи на улици загледају. Када се погледам у огледалу, видим да су моје очи искошене и да имам чудан осмех. Мој осмех понекад остаје сакривен у мом срцу“.

Пре свега физички, визуелно, постоји разлика коју деца са Дауновим синдромом морају да преброде како би се интегрисала у друштво, нешто сто заправо и није њихов доживљај лепоте, него често наметнуто опште прихваћено поимање. Како би избегли то усвојено а опште прихваћено, које, чињеница је, не треба да оптерећује децу која генетски другачије изгледају, растеретили смо и маштом обогатили представу уз помоћ лутки које ће бити актери ове приче.

Иако су деца са Дауновим синдромом као и остали, у свом савршенству и несавршенству, са својим потпуним врлинама, као и манама, у неким аспектима функционисања у свакодневном животу „онемогућени“, у правилном раду са њима нађу се и оне активности које раде са великом посвећеношћу, у којима су често врло успешни. Лорет је вешта у јахању понија. У овој причи она добија своје признање и постаје прихваћена у разреду своје нормалне школе, на сасвим непретенциозан и спонтан начин, кроз своју љубав према јахању.

„Зашто смо другачији од остале деце?“ – питам маму. „А шта ако смо, заправо, ми другачији?!“ – одговара мама, смејући се. Не ослањајући се све време на објективни доживљај света, покушала сам да прикажем Лоретин свет у коме није неопходно тражити основ у колективној реалности, и са једним мотивом – да се позориштем, као средством, привуче пажња и према овом аспекту нашег социјалног битисања. На универзалном нивоу, ми смо чопоративна бића, потребни једни другима и зар нисмо сви уствари другачији или се често тако осећамо и без драстичних генетских разлика?

Драматуршки је проширена прича оживљавањем лика Понија, како би кроз Лоретино дружење са њим приказали Лоретин унутрашњи свет, који је, као што околина то не жели да примети, веома богат. Дружење са Понијем у почетку представља Лоретино бекство и уточише од реалног око ње, а временом оно постаје средство којим ће се она изборити да постане део управо те реалности.

Значај овог пројекта, који је заправо и пионирски пројекат тематски редак у нашој земљи, је да се деца још више укључе у културни живот нудећи им неку врсту ангажованог позоришта. Јер зашто да гледају само бајке када је могуће на један занимљив, али њима пријемчив начин да се покаже прича о стварности која их окружује; која на први поглед није толико лепа, осим ако их не научимо да у свему препознају лепоту и људске вредности. Требало би и децу учинити активнијим чионицима друштва, не потцењујући их већ им дати значај, јер и они могу да мењају свој наизглед мали свет, као ми наш, наизглед, велики.

Катарина А. Петровић

Улоге

Данило

Младен Вуковић

Принцеза

Ивана Аџић

Петрушко

Алек Родић

Дадиља, Наратор

Никола Малбаша

Горска царица

Душица Синобад

Паук

Горан Баланчевић

Слепи миш

Маријана Петровић

Змија

Владислава Ђорђевић

„КО ЈЕ ЛОРЕТ?“ ИЛИ „КО САМ ЈА?“

Неко носи наочаре, неко протезу, неко има клемпаве уши, неко је леп и паметан, а неко само паметан… Неко само леп… Неко је црн, а неко плав…

Неко има косе очи и округло лице. И мало се гега док хода… Има карактеристичан осмех и воли да седи у турском седу.

Сви смо, дакле, различити, али сви желимо, и имамо право да се дружимо и да будемо саслушани. Јер, ма како изгледали, сви смо део једног света, и утолико ћемо више сазнати о њему уколико више различитости уочимо и прихватамо. Ничији доживљај света није мање вредан од осталих само зато што се он издваја из неке групе. Шта више, можда ћемо баш од њега имати да научимо нешто што до сада нисмо знали.

Основна намера представе „Ко је Лорет?“ је управо да покаже да различитост не треба третирати као грешку, већ као квалитет. Зато Даунов синдром и не третирамо као некакву „болест“ (што је честа грешка људи, чак и образованих), већ као и било коју другу особеност.

Покушали смо, такође, нашу Лорет и њену запитаност и дилеме да приближимо сваком малом гледаоцу, па и родитељу или учитељу у сали. Зато осим питања „Ко је Лорет?“, нашој публици постављамо не тако лак задатак – да свако покуша да одговори на питање ко је он сам…

Милена Деполо

О ПИСЦУ

Флоранс Кадије живи у Булоњи са своје двоје деце, Бастијеном и Валентином. Прве приче је написала за њих. Када је упознала децу као што је Лорет, пожелела је да напише ову причу.

ПИНОКИО

Датум премијере: 11.09.2012.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 3+ Узраст 3+
RPoster Image

ПИНОКИО

Датум премијере: 11.09.2012.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 3+ Узраст 3+

Прича прати одрастање и сазревање дрвеног лутка Пинокиа (Јелена Петровић), који уз велико одрицање и љубав мајстора Ђепета успева да...

Прочитај више

  • Аутор: Kaрло Колоди / Слободан Обрадовић / Марија Караклајић
  • Текст: Слободан Обрадовић
  • Режија: Ксенија Крнајски
  • Драматург: Марија Караклајић
  • Сцена: Ива Чукић
  • Костим: Лидија Јовановић
  • Музика: Владимир Петричевић
  • Сценски покрет: Дамјан Кецојевић
Купи карту

О ПРЕДСТАВИ

„Када ми је било шест-седам година професор универзитета Мигел Гарсија Мелеро питао ме је: Знаш ли да имаш Даунов синдром? Одговорио сам потврдно мада нисам имао појма шта је то. Он је то приметио и почео је да ми објашњава о чему се ради. Када је завршио, уплашено сам му се обратио: Професоре, да ли сам ја малоуман? Рекао ми је да нисам. Онда сам га питао: Хоћу ли моћи да наставим да учим? Рекао је: Наравно!“

Пабло Пинеда, МД

 

Даунов синдром је облик хромозомопатије који се јавља као последица хромозома 21. Карактеристике су специфичан изглед лица и умна заосталост као обавезни показатељ овог синдрома (умна заосталост IQ 40-50, мада има података да IQ може бити и од 25-80). Описао га је први пут Лагдон Даун (енг. Lagdon Down) 1866. године на сопственом детету, а тек 1957. године је установљено да је узрок овог синдрома тризомија.

Учесталост овог синдрома у људској популацији је 1:700 живорођених.

„Ко је Лорет?“, представа о девојчици са Дауновим синдромом, позива мале гледаоце да промене свој поглед на децу која су другачија. Лоретина прича садржи тренутке бола уз отежавајућу околност да се уклопи у школу у коју иду нормална деца, али својим чистим доживљајем света око себе, неоптерећеношћу тривијалностима, па и својом духовитошћу,
Лорет чак са лакоћом успева да доживи веселе тренутке у свом одрастању.

Изазов је бавити се темом, као што је Даунов синдром, у друштву које још увек није сигурно где и како да пласира овакву разлику људи са посебним потребама.

„Ја не изгледам као остале девојчице. Знам да сам другачија јер ме људи на улици загледају. Када се погледам у огледалу, видим да су моје очи искошене и да имам чудан осмех. Мој осмех понекад остаје сакривен у мом срцу“.

Пре свега физички, визуелно, постоји разлика коју деца са Дауновим синдромом морају да преброде како би се интегрисала у друштво, нешто сто заправо и није њихов доживљај лепоте, него често наметнуто опште прихваћено поимање. Како би избегли то усвојено а опште прихваћено, које, чињеница је, не треба да оптерећује децу која генетски другачије изгледају, растеретили смо и маштом обогатили представу уз помоћ лутки које ће бити актери ове приче.

Иако су деца са Дауновим синдромом као и остали, у свом савршенству и несавршенству, са својим потпуним врлинама, као и манама, у неким аспектима функционисања у свакодневном животу „онемогућени“, у правилном раду са њима нађу се и оне активности које раде са великом посвећеношћу, у којима су често врло успешни. Лорет је вешта у јахању понија. У овој причи она добија своје признање и постаје прихваћена у разреду своје нормалне школе, на сасвим непретенциозан и спонтан начин, кроз своју љубав према јахању.

„Зашто смо другачији од остале деце?“ – питам маму. „А шта ако смо, заправо, ми другачији?!“ – одговара мама, смејући се. Не ослањајући се све време на објективни доживљај света, покушала сам да прикажем Лоретин свет у коме није неопходно тражити основ у колективној реалности, и са једним мотивом – да се позориштем, као средством, привуче пажња и према овом аспекту нашег социјалног битисања. На универзалном нивоу, ми смо чопоративна бића, потребни једни другима и зар нисмо сви уствари другачији или се често тако осећамо и без драстичних генетских разлика?

Драматуршки је проширена прича оживљавањем лика Понија, како би кроз Лоретино дружење са њим приказали Лоретин унутрашњи свет, који је, као што околина то не жели да примети, веома богат. Дружење са Понијем у почетку представља Лоретино бекство и уточише од реалног око ње, а временом оно постаје средство којим ће се она изборити да постане део управо те реалности.

Значај овог пројекта, који је заправо и пионирски пројекат тематски редак у нашој земљи, је да се деца још више укључе у културни живот нудећи им неку врсту ангажованог позоришта. Јер зашто да гледају само бајке када је могуће на један занимљив, али њима пријемчив начин да се покаже прича о стварности која их окружује; која на први поглед није толико лепа, осим ако их не научимо да у свему препознају лепоту и људске вредности. Требало би и децу учинити активнијим чионицима друштва, не потцењујући их већ им дати значај, јер и они могу да мењају свој наизглед мали свет, као ми наш, наизглед, велики.

Катарина А. Петровић

Улоге

Пинокио

Јелена Петровић

Цврчак

Ненад Радовић

Ђепето

Чарни Ђерић

Лисац

Милош Анђелковић

Мачка

Сандра Родић Јанковић

Кочијаш

Алек Родић

Вила

Јована Цветковић

„КО ЈЕ ЛОРЕТ?“ ИЛИ „КО САМ ЈА?“

Неко носи наочаре, неко протезу, неко има клемпаве уши, неко је леп и паметан, а неко само паметан… Неко само леп… Неко је црн, а неко плав…

Неко има косе очи и округло лице. И мало се гега док хода… Има карактеристичан осмех и воли да седи у турском седу.

Сви смо, дакле, различити, али сви желимо, и имамо право да се дружимо и да будемо саслушани. Јер, ма како изгледали, сви смо део једног света, и утолико ћемо више сазнати о њему уколико више различитости уочимо и прихватамо. Ничији доживљај света није мање вредан од осталих само зато што се он издваја из неке групе. Шта више, можда ћемо баш од њега имати да научимо нешто што до сада нисмо знали.

Основна намера представе „Ко је Лорет?“ је управо да покаже да различитост не треба третирати као грешку, већ као квалитет. Зато Даунов синдром и не третирамо као некакву „болест“ (што је честа грешка људи, чак и образованих), већ као и било коју другу особеност.

Покушали смо, такође, нашу Лорет и њену запитаност и дилеме да приближимо сваком малом гледаоцу, па и родитељу или учитељу у сали. Зато осим питања „Ко је Лорет?“, нашој публици постављамо не тако лак задатак – да свако покуша да одговори на питање ко је он сам…

Милена Деполо

О ПИСЦУ

Флоранс Кадије живи у Булоњи са своје двоје деце, Бастијеном и Валентином. Прве приче је написала за њих. Када је упознала децу као што је Лорет, пожелела је да напише ову причу.

ГУЛИВЕР

Датум премијере: 16.09.2020.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 3+ Узраст 3+
RPoster Image

ГУЛИВЕР

Датум премијере: 16.09.2020.

Сцена за децу Сцена за децу
Трајање 50' Трајање 50'
Узраст 3+ Узраст 3+

Засновану на епизодама из чувеног романа Џонатана Свифта "Гуливерова путовања", аутори су ову већ познату причу освежили рухом које је...

Прочитај више

  • Аутор: Џ. Свифт / З. Ђерић
  • Режија: Исидора Гонцић
  • Драматургија и сонгови: Ђорђе Косић
  • Тотал дизајн: Мина Миладиновић
  • Композитор: Вера Миланковић
  • Кореограф: Јована Иконић
  • Асистент редитеља: Јелена Павловић
  • Сарадник на анимацији: Горан Баланчевић
Купи карту

О ПРЕДСТАВИ

„Када ми је било шест-седам година професор универзитета Мигел Гарсија Мелеро питао ме је: Знаш ли да имаш Даунов синдром? Одговорио сам потврдно мада нисам имао појма шта је то. Он је то приметио и почео је да ми објашњава о чему се ради. Када је завршио, уплашено сам му се обратио: Професоре, да ли сам ја малоуман? Рекао ми је да нисам. Онда сам га питао: Хоћу ли моћи да наставим да учим? Рекао је: Наравно!“

Пабло Пинеда, МД

 

Даунов синдром је облик хромозомопатије који се јавља као последица хромозома 21. Карактеристике су специфичан изглед лица и умна заосталост као обавезни показатељ овог синдрома (умна заосталост IQ 40-50, мада има података да IQ може бити и од 25-80). Описао га је први пут Лагдон Даун (енг. Lagdon Down) 1866. године на сопственом детету, а тек 1957. године је установљено да је узрок овог синдрома тризомија.

Учесталост овог синдрома у људској популацији је 1:700 живорођених.

„Ко је Лорет?“, представа о девојчици са Дауновим синдромом, позива мале гледаоце да промене свој поглед на децу која су другачија. Лоретина прича садржи тренутке бола уз отежавајућу околност да се уклопи у школу у коју иду нормална деца, али својим чистим доживљајем света око себе, неоптерећеношћу тривијалностима, па и својом духовитошћу,
Лорет чак са лакоћом успева да доживи веселе тренутке у свом одрастању.

Изазов је бавити се темом, као што је Даунов синдром, у друштву које још увек није сигурно где и како да пласира овакву разлику људи са посебним потребама.

„Ја не изгледам као остале девојчице. Знам да сам другачија јер ме људи на улици загледају. Када се погледам у огледалу, видим да су моје очи искошене и да имам чудан осмех. Мој осмех понекад остаје сакривен у мом срцу“.

Пре свега физички, визуелно, постоји разлика коју деца са Дауновим синдромом морају да преброде како би се интегрисала у друштво, нешто сто заправо и није њихов доживљај лепоте, него често наметнуто опште прихваћено поимање. Како би избегли то усвојено а опште прихваћено, које, чињеница је, не треба да оптерећује децу која генетски другачије изгледају, растеретили смо и маштом обогатили представу уз помоћ лутки које ће бити актери ове приче.

Иако су деца са Дауновим синдромом као и остали, у свом савршенству и несавршенству, са својим потпуним врлинама, као и манама, у неким аспектима функционисања у свакодневном животу „онемогућени“, у правилном раду са њима нађу се и оне активности које раде са великом посвећеношћу, у којима су често врло успешни. Лорет је вешта у јахању понија. У овој причи она добија своје признање и постаје прихваћена у разреду своје нормалне школе, на сасвим непретенциозан и спонтан начин, кроз своју љубав према јахању.

„Зашто смо другачији од остале деце?“ – питам маму. „А шта ако смо, заправо, ми другачији?!“ – одговара мама, смејући се. Не ослањајући се све време на објективни доживљај света, покушала сам да прикажем Лоретин свет у коме није неопходно тражити основ у колективној реалности, и са једним мотивом – да се позориштем, као средством, привуче пажња и према овом аспекту нашег социјалног битисања. На универзалном нивоу, ми смо чопоративна бића, потребни једни другима и зар нисмо сви уствари другачији или се често тако осећамо и без драстичних генетских разлика?

Драматуршки је проширена прича оживљавањем лика Понија, како би кроз Лоретино дружење са њим приказали Лоретин унутрашњи свет, који је, као што околина то не жели да примети, веома богат. Дружење са Понијем у почетку представља Лоретино бекство и уточише од реалног око ње, а временом оно постаје средство којим ће се она изборити да постане део управо те реалности.

Значај овог пројекта, који је заправо и пионирски пројекат тематски редак у нашој земљи, је да се деца још више укључе у културни живот нудећи им неку врсту ангажованог позоришта. Јер зашто да гледају само бајке када је могуће на један занимљив, али њима пријемчив начин да се покаже прича о стварности која их окружује; која на први поглед није толико лепа, осим ако их не научимо да у свему препознају лепоту и људске вредности. Требало би и децу учинити активнијим чионицима друштва, не потцењујући их већ им дати значај, јер и они могу да мењају свој наизглед мали свет, као ми наш, наизглед, велики.

Катарина А. Петровић

Улоге

Гуливер

Арсеније Тубић

Лилипутанска краљица, Нестрпљиви Лилипутанац, Кћерка Гига, Мува

Ивана Аџић

Лилипутански генерал, Плашљиви Лилипутанац, Мама Гига, Краљица Мајка

Катарина Димитријеић

Лилипутански генерал, Плашљиви Лилипутанац, Мама Гига, Краљица Мајка

Лана Аџић

Морнар, Лилипутански краљ, Поспани Лилипутанац, Тата Гига

Ненад Радовић

Морнар, Лилипутански пар, Пацов, Циркуска публика

Теодора Томашев

„КО ЈЕ ЛОРЕТ?“ ИЛИ „КО САМ ЈА?“

Неко носи наочаре, неко протезу, неко има клемпаве уши, неко је леп и паметан, а неко само паметан… Неко само леп… Неко је црн, а неко плав…

Неко има косе очи и округло лице. И мало се гега док хода… Има карактеристичан осмех и воли да седи у турском седу.

Сви смо, дакле, различити, али сви желимо, и имамо право да се дружимо и да будемо саслушани. Јер, ма како изгледали, сви смо део једног света, и утолико ћемо више сазнати о њему уколико више различитости уочимо и прихватамо. Ничији доживљај света није мање вредан од осталих само зато што се он издваја из неке групе. Шта више, можда ћемо баш од њега имати да научимо нешто што до сада нисмо знали.

Основна намера представе „Ко је Лорет?“ је управо да покаже да различитост не треба третирати као грешку, већ као квалитет. Зато Даунов синдром и не третирамо као некакву „болест“ (што је честа грешка људи, чак и образованих), већ као и било коју другу особеност.

Покушали смо, такође, нашу Лорет и њену запитаност и дилеме да приближимо сваком малом гледаоцу, па и родитељу или учитељу у сали. Зато осим питања „Ко је Лорет?“, нашој публици постављамо не тако лак задатак – да свако покуша да одговори на питање ко је он сам…

Милена Деполо

О ПИСЦУ

Флоранс Кадије живи у Булоњи са своје двоје деце, Бастијеном и Валентином. Прве приче је написала за њих. Када је упознала децу као што је Лорет, пожелела је да напише ову причу.