BURA

Scena za decu Scena za decu
Trajanje 60' Trajanje 60'
Uzrast 6+ Uzrast 6+
RPoster Image

BURA

Scena za decu Scena za decu
Trajanje 60' Trajanje 60'
Uzrast 6+ Uzrast 6+

U „Buri’’ je moguće prepoznati  najrazličitije sadržaje: od  romantičnih, metafizičkih,  autobiografskih, filozofskih, političkih... a  među svim mogućim  „učitavanjima'' za mene...

Pročitaj više

  • Autor: Vilijam Šekspir / Nikita Milivojević
  • Adaptacija, režija, scena: Nikita Milivojević
  • Kostim: Jelena Stokuća
  • Muzika: Tadija Miletić, Jovana Čurović, Maja Tomašević, Mina Gligorić
  • Asistent reditelja: Tadija Miletić
  • Asistent kostimografa: Adrijana Simović
Kupi kartu

O smislu Šekspirove „Bure“

Iz pera Vilijama Šekspira ponikla je čuvena romantična drama „Bura”. Pisana tokom dve godine, od 1610. do 1611.god. Prvi put je objavljena više od deset godina kasnije, 1623. god. Ova drama govori o sukobu Prospera kojeg su brat Antonio i saučesnik Alonso bacili u more i tako poterali iz Italije. Prospero pronalazi ostrvo na kojem pokušava da domorocima nametne svoju vlast, pošto je pre izgnanstva bio vojvoda od Milana, pa smatra da tu dužnost mora da zadrži i na pustom ostrvu. Kada je napisana ova drama problematizovala je kolonijalizaciju Amerike, ali ta ideja prikrivena je pričama o umetnosti, ljubavi, lepoti i prirodi. Iz tih razloga, “Bura” je zapravo metaforično kamuflirana politička drama.
Protagonista Prospero predstavlja evropske imperijaliste, čoveka ili silu koja se nameće kao „otac naroda“. On sve kontroliše, uključujući i samog sebe, te kao vođa mora da bude miran, staložen, racionalan i potpuno pod sopstvenom kontrolom. Ipak, on ima svoje mane koje se ispoljavaju kroz oluje koje nastaju njegovim besom, a vođene su osvetom. On kontroliše i sile prirode, npr. vodu koja može da razara svet, pa se tu simbolično povlači pitanje društvene odgovornosti. Prospero je ujedno i simbol “Sveznajućeg”. S druge strane, domorodac Kaliban, kojeg je Prospero kolonijalizovao, predstavlja autohtone Amerikance (Indijance), koji su simbol potlačenih, mase kojaje neuka i kojom je lako vladati putem trikova i iluzije. Ova priča ujedno je i parabola o sukobu između ljudskog instinkta i vladavine kulture i zakona.
Mila Mašović-Nikolić,
dramaturg pozorišta

Uloge

Ivana Adžić

Miloš Samolov

Miloš Anđelković

Arsenije Tubić

Nemanja Brajović

Nikola Malbaša

Jovana Čurović

Maja Tomašević

Mina Gligorić

O Šekspiru

Vilijam Šekspir je bio engleski pesnik, dramski pisac i glumac. Napisao je ukupno 38 pozorišnih drama i 154 soneta. Iako se malo zna o njegovom životu, njegova dela kao što su „Hamlet”, „Romeo i Julija”, „Kralj Lir”, imaju veoma veliki uticaj na književnost i pozorište već više od 400 godina. Vilijam Šekspir je rođen u Stratfordu na Ejvonu, a kršten je nekoliko dana posle, 26. aprila 1564. godine. Bio je treći od osmoro dece i najstariji sin. Njegov otac je bio uspešan trgovac, Džon Šekspir. Vilijam je najverovatnije pohađao školu u Stratfordu. Nema podataka da je išao na fakultet. Vilijam se oženio 1582. godine kada je imao samo 18 godina, 8 godina starijom ženom po imenu En Hatavej. Njihovo prvo dete, Suzana, rođena je šest meseci nakon venčanja. Dve godine kasnije dobili su blizance, Hamneta i Džudit, ali je njihov sin preminuo kada je imao samo 11 godina. Nakon toga nema podataka o Šekspirovom životu između 1585. i 1592. godine (tzv. „izgubljene godine”). Pretpostavlja se da se preselio u London, bez svoje porodice i otpočeo karijeru u pozorištu. Izgradio je uspešnu karijeru pisca, glumca i suvlasnika glumačke družine „Ljudi lorda Čemberlenda”, kasnije poznatiju kao „Kraljevi ljudi”. Pored toga je i...

Pročitaj više

O REDITELJU

Nikita Milivojević jedan je od vodećih srpskih pozorišnih reditelja danas.
„Angažovanošću svojih predstava obeležio devedesete godine u srpskom teatru, a smelim i novim čitanjem klasike uveo ga u novi vek.”
(Jovan Ćirilov)
Dobitnik je svih relevantnih pozorišnih priznanja za režiju u našoj zemlji: (nagrade Bojan Stupica, više Sterijinih nagrada za režiju, Bitefove nagrade, kritike pozorišnog časopisa Scena, godišnjih nagrada: Narodnog pozorišta Beograd, Jugoslovenskog dramskog pozorišta, Grada-teatar Budva, Narodnog pozorišta Ljubiša Jovanović Šabac, Malog pozorišta „Duško Radović“ i mnogih drugih na festivalima širom Srbije: Kragujevac, Jagodina, Vršac, Šabac, Novi Sad, Mladenovac).
U zajedničkoj anketi pozorišnih kritičara Srbije predstava „Banović Strahinja“ u režiji Nikite Milivojevića proglašena je najznačajnijim ostvarenjem devedestih godina u srpskom teatru.
Napisao je scenario i režirao igrani film „Jelena, Katarina, Marija“ (New York, 2008-2009.) po motivima knjige New York, Beograd D. Miklje.
Režirao u Grčkoj, Švedskoj, Sloveniji, Makedoniji, Turskoj, Nemačkoj, Italiji, Kipru, Velikoj Britaniji, SAD (Kalderon, Šekspir, Eshil, Sofokle, Čehov, Bulgakov, Pinter, T. Man, Breht, H. Miler, Ruževič, Vitrak, Jonesko, Bond, Beket, Stopard, Meterlink, Sartr, Ibzen, Vajlder itd.)

1996-2004. Redovni profesor na odseku gluma/režija, Akademija umetnosti, Beograd
2005-2009. Direktor Beogradskog internacionalnog teatarskog Festivala (BITEF) i Teatra Bitef.
2009. Redovni profesor na Katedri za glumu/režiju, Akademija umetnosti Novi Sad.

Živi i radi u Beogradu.

Karta Repertoar

Sledeća predstava

MALA ŠKOLA ROKENROLA
Ljubivoje Ršumović / Vlada i Gile
Scena za decu Scena za decu